woensdag 10 juni 2015

5 tips om te leren loslaten

Ja, ik geef het toe, ik ben een controlefreak. En dat terwijl ik dacht dat ik niet zo was. Want ik laat Marie al vanaf het prille begin experimenteren met eten en eigenlijk met alles wat voorhanden is. Eten op de grond, in het haar, kaka hier, pipi daar, niets kan mij deren!
Maar ken je dat gevoel: dan komt plots, totaal onaangekondigd, je andere zelf naar boven en die zoekt op de kortst mogelijke tijd naar de meest efficiënte manier om het liefst alles ineens spic en span te maken.
En voor die mama's wil ik hieronder mijn receptje geven voor een heerlijk loslaat-moment, zo eentje waar je zelf precies extra zuurstof van krijgt omdat het je toelaat om gewoon te genieten.

Hieronder mijn tips:




1. Trek je kindje zijn/haar mooiste body'ke aan
2. Geef hem/haar een grote emmer water
3. Geef hem/haar een pot aarde (hoe vuiler, hoe beter)
4. Net gegeten en mondje vuil? Niet afkuisen!
5. Net een nieuwe pamper en kaka gedaan? Niet verversen!

En dan, loslaten




En ze zijn zo zalig voldaan achteraf!

(En een half uur later vloog ze op de luiertafel, werd ze gewassen van kop tot teen, kreeg ze een nieuwe pamper, waren de kousjes en de body gewassen en had de zon gelukkig al het water op het terras opgedroogd!)

PS: welke mama's vinden mij een watje? Jullie recepten zijn erg welkom!

1 opmerking:

  1. Ik laat mijn kinderen ook lekker vies worden. Ze komen soms met de smerigste handen, voeten en knieën binnen vanuit de tuin en ja ook ik vind het toch wel heeeeerlijk als ze dan weer fris gewassen in de pyjamaatjes gehesen worden, haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen